Гайворонська районна рада
Гайворонський район, Кіровоградська область

.

У середу, 09 листопада 2016 року, відбулось чергове пленарне засідання дев'ятої сесії районної ради сьомого скликання.

У роботі сесії прийняли участь голова районної державної адміністрації Ю.О.Клименко, заступники голови районної державної адміністрації, начальники відділів та управлінь райдержадміністрації, керівники установ та організацій району, народний депутата України від Радикальної партії Олега Ляшка Д.В.Лінько, депутати обласної ради М.В. Бевзенко та Р.С.Тімуш, керівник Новоукраїнської місцевої прокуратури В.В.Дьолог, секретар міської ради, селищні та сільські голови, представники політичних партій та громадських організацій.

Розпочав та вів пленарне засідання сесії голова районної ради Дмитро Миколайович ГРАБОВИЙ, який поінформував присутніх про те, що в цей день відзначається
Всеукраїнський день працівників культури та майстрів народного мистецтва, День української писемності та мови, та зазначив, що саме завдяки відданим своїй справі митцям українська культура та мова змогли зберегти свою самобутність, незважаючи на потужні натиски багатьох агресорів, і зайняти гідне місце серед світових культур. 
Відтак, Дмитро Грабовий від імені депутатського корпусу районної ради привітав начальника відділу культури, туризму та культурної спадщини районної державної адміністрації Ірину Юріївну ПАРШОГУБУ та у її особі усіх працівників культури з їх професійним святом.

На IX сесії районної ради було запропоновано розглянути 17 питань. Зокрема:

  • Про звіт про виконання районного бюджету за 9 місяців 2016 року;
  • Про внесення змін до рішення районної ради від 24 грудня 2015 року № 16 "Про районний бюджет на 2016 рік" (у редакції рішення районної ради від 14 січня 2016 року №33);
  • Про затвердження Програми підтримки впровадження реформи децентралізації надання адміністративних послуг;
  • Про затвердження районної цільової програми  протидії поширенню наркоманії і злочинності, пов’язаної з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, на 2016-2018  роки;
  • Про затвердження районної цільової соціальної Програми "Молодь Гайворонщини" на 2016 – 2020 роки;
  • Про затвердження Положення про районний фонд охорони навколишнього природного середовища;
  • Про внесення змін до районної програми соціального захисту та соціального забезпечення ветеранів війни, праці, громадян похилого віку та малозабезпечених осіб на 2013-2016 роки;
  • Про внесення змін до програми зайнятості населення Гайворонського району на період до 2017 року;
  • Про закріплення на балансі  КЗ "Гайворонський ЦПМСД" нерухомого майна;
  • Про передачу у комунальну власність м. Гайворона квартир балансу КЗ "Гайворонський ЦПМСД";
  • Про внесення змін до рішення районної ради від 24 грудня 2015 року  №25" Про програму збереження та ефективного використання майнового комплексу районної ради та райдержадміністрації на 2016 – 2020 роки ";
  • Про надання дозволу на списання автомобіля;
  • Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок;
  • Про новий склад комісії районної ради з питань поновлення прав реабілітованих;
  • Про присяжних Гайворонського районного суду;
  • Про внесення змін до списку народних засідателів;
  • Про орієнтовні строки проведення звітів депутатів районної ради сьомого скликання;
  • Різне.

По питаннях "Про звіт про виконання районного бюджету за 9 місяців
2016 року"
та "Про внесення змін
до рішення районної ради від 24 грудня 2015 року № 16 "Про районний бюджет на 2016 рік" (у редакції рішення районної ради від 14 січня 2016 року №33)"
інформацію депутатам надала

ЄЖЕЛИК Наталія Вікторівна - начальник фінансового управління районної державної адміністрації. 

 


Так, За  9 місяців 2016 року доходи районного бюджету в цілому склали  131002,8 тис.грн., у тому числі по загальному фонду – 127065,1 тис.грн., по спеціальному – 3937,7  тис.грн. (2015 р. – 110183,4 тис. грн., 106932,1 тис. грн., 3251,3 тис. грн.). Податків і зборів протягом  звітного періоду до загального та спеціального фондів районного бюджету надійшло  23134,4 тис.грн., що становить 117,1%  до затверджених з урахуванням змін  показників. (2015 р  – 17187,3 тис. грн.), темп росту 133,1%. 

До загального фонду районного бюджету отримано 20426,2 тис.грн. податків і зборів, що становить 119,8% до затверджених показників та 142,2% до показників 2015 року (14369,3 тис.грн.). Податку на доходи фізичних осіб  надійшло 20248,3 тис.грн., що становить 118,8% до затвердженого завдання та  141,5% до аналогічних надходжень 2015 року (14305,0 тис. грн.). До спеціального фонду районного бюджету надійшло 2708,2 тис.грн. (власні надходження бюджетних установ2708,2 тис.грн.) (2015 р. – 2818,0 тис. грн.).

Офіційних трансфертів з державного бюджету одержано районним бюджетом за звітний період по загальному фонду у сумі  104799,9 тис.грн тис. грн. (82,5% в структурі всіх надходжень), з них: базова дотація – 6744,6 тис. грн. (5,3 % обсягу доходів загального фонду), субвенції разом – 98055,3 тис. грн. (77,2% відповідно), з них субвенцій на державні програми соціального захисту населення – 51722,9 тис. грн., освітня субвенція – 26955,7 тис.грн., медична субвенція – 17802,3 тис.грн., субвенція на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 1574,4 тис. грн.

У порівнянні  з відповідним періодом 2015 року (91784,7 тис.грн.)  в цілому трансферти з державного бюджету збільшилися на 13015,2 тис. грн.,  або на 14,2 %. 

Протягом  звітного періоду кошти загального фонду місцевих бюджетів району спрямовано за наступними напрямками : 

  • на освіту – 32293,2 тис.грн., або 50,4% від усіх проведених видатків,  охорону здоров’я – 21171,0 тис.грн. (33,0%), соціальний захист – 4494,9 тис.грн. (7%), культуру – 4183,8 тис.грн. (6,5%), фізичну культуру і спорт – 711,2 тис.грн. (1,1%), органи місцевого самоврядування  - 758,3 тис.грн. (1,2%), інші видатки – 490,6 тис.грн. (0,8%).

Переважна частина коштів районного бюджету спрямована на соціально-культурну сферу та соціальний захист населення  – 62854,1 тис.грн., або 98,1%. 
Видатки районного бюджету з надання соціальних допомог профінансовані у повному обсязі наданих з державного бюджету сум, з них для виплати допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, іншим категоріям населення склали 36706,5 тис.грн. (2015 р. – 31517,6 тис.грн.), державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та грошового забезпечення прийомним батькам — 646,1 тис.грн. (518,5 тис.грн.). 
Проведені розрахунки по пільгах і субсидіях населенню на:

  • оплату енергоносіїв і житлово-комунальних послуг - у сумі 9087,4 тис. грн. (2015 р. – 1223,0 тис.грн.);
  • придбання твердого палива і скрапленого газу – 5282,8 тис.грн. (2015 р. – 4589,5 тис.грн.);

Крім того за рахунок коштів районного бюджету профінансовано компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян у сумі 256,4 тис.грн. (2015 р. за рахунок субвенції з державного бюджету – 411,9 тис.грн.).
Станом на 01 жовтня 2016 року заборгованість по видатках, які фінансуються за рахунок субвенції з державного бюджету на надання пільг та субсидій населенню склала 7774,9 тис. грн.
Для поліпшення медикаментозного забезпечення централізованих заходів з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет протягом січня-вересня 2016 року спрямовано 631,8 тис.грн. (2015 р. – 387,4 тис.грн.), на забезпечення хворих препаратами імуносупресивної терапії – 91,0 тис.грн. Для вирішення питань, пов’язаних із соціальним захистом учасників антитерористичної операції, членів їх сімей у січні-вересні 2016 року виплачено 204,0 тис.грн. у вигляді грошової допомоги. 

Крім того, у звітному періоді  на реалізацію районної програми соціального захисту та соціального забезпечення ветеранів праці, громадян похилого віку та малозабезпечених осіб використано 40,2 тис.грн., зокрема, для виплати щомісячної стипендії інвалідам та учасникам бойових дій у ВВв, яким виповнилось 90 і більше років – 19,6 тис.грн., одноразової матеріальної допомоги інвалідам та малозабезпеченим громадянам району – 14,9 тис.грн., закупівлю путівок для оздоровлення ветеранів війни, праці – 5,7 тис.грн.; а також для виплати компенсації фізичним особам які надають соціальні послуги спрямовано 64,1 тис.грн.
На виконання заходів районної програми соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у звітному періоді спрямовано18,6 тис.грн. На підтримку заходів мобілізаційної підготовки, призову на строкову військову службу у січні-вересні 2016 року використано 25,6 тис.грн.

Для забезпечення харчуванням учнів загальноосвітніх закладів району у січні-вересні 2016 року використано бюджетних коштів у сіму 971,7 тис.грн., у тому числі за кошти районного бюджету -718,9 тис.грн., субвенцій місцевих бюджетів району – 252,8 тис.грн. Придбано новий шкільний автобус на умовах співфінансування з державного та районного бюджетів у сумі 1320,0 тис.грн., навчально-комп'ютерний клас – 197,8 тис.грн., закуплено 1524 шкільних підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів на суму 44,5 тис.грн.
Протягом звітного періоду забезпечено своєчасність та повноту проведення фінансування на заробітну плату з нарахуваннями працівникам бюджетних установ, оплату за спожиті бюджетними установами енергоносії та комунальні послуги.

Також Н.В.Єжелик поінформував присутніх про основні зміни, які пропонується внести до рішення районної ради "Про районний бюджет на 2016 рік". Зокрема було запропоновано збільшити дохідну частину районного бюджету в цілому на 5364,2 тис.грн., з них по загальному фонду 5235,9 тис.грн., по спеціальному фонду 128,4 тис.грн., а саме, за рахунок податкових надходжень, а саме податку на доходи фізичних осіб у сумі 1650,0 тис.грн. (по загальному фонду) та трансфертів з державного бюджету у сумі 2739,9 тис.грн.( по загальному фонду). По видатковій частині бюджету цільові субвенції з державного бюджету розподілено відповідно до їх цільового призначення.

Так, обсяг соціальних субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам зменшений в загальній сумі 31,1 тис.грн. на:

  • виплату допомоги сім"ям з дітьми, малозабезпеченим сім"ям,  інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу загальний обсяг збільшений на суму 338,1  тис. грн.;
  • надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого  пічного побутового палива і скрапленого газу загальний обсяг зменшений на суму 1069,2 тис. грн.;
  • надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії,  природного газу,  послуг тепло-, водопостачання і водовідведення,  квартирної плати (утримання будинків і споруд  та прибудинкових  територій),  вивезення  побутового сміття та рідких нечистот загальний обсяг збільшений на суму 700,0 тис. грн.

Субвенції спрямовано на державні програми соціального захисту населення, які затверджені по головному розпоряднику – управління соціального захисту населення районної державної адміністрації. Всі зміни до районного бюджету на 2016 рік відображені в додатках до рішення.

Депутати районної ради розглянули і інші питання порядку денного сесії, які були попередньо обговорені на Президії та у постійних комісіях районної ради, та прийняли відповідні рішення.

У розділі "Різне" з інформацією щодо стану законності по Гайворонському районі за 10 місяців 2016 року виступив керівник Новоукраїнської місцевої прокуратури, радник юстиції Віталій Володимирович ДЬОЛОГ, який зазначив, що із набуттям чинності Закону України "Про прокуратуру" розпочався процес системного реформування органів прокуратури України. Згідно із Законом замість прокуратур районного рівня утворено місцеві прокуратури, керівників яких призначено за результатами відкритого чотирирівневого конкурсу.

Одним із важливих досягнень реформи є виконання вимог Закону щодо скорочення штатної чисельності працівників прокуратури, а новелою цього процесу було запровадження справедливих та рівних засад змагальності, коли на посади прокурорів місцевих прокуратур призначено працівників, які отримали найкращі оцінки за результатами тестування.

На прикладі прокуратури Гайворонського району, яка мала у своєму штаті 10 оперативних працівників, також можна спостерігати хід реформи. Зокрема, після її проведення в штаті відділу залишилось 4 оперативних працівники, які виконують той самий об’єм роботи.

Між тим, з моменту створення місцевої прокуратури минуло більше 10 місяців, а тому вже можна говорити і про підсумки роботи як у сфері нагляду у межах кримінальних проваджень, так і поза межами кримінального судочинства.

Аналізуючи стан законності хотілося б насамперед відзначити позитивну динаміку  облікованих кримінальних правопорушень. Відтак, якщо в цілому по області вона негативна (спостерігається зростання майже на 10%), то в межах Новоукраїнської місцевої прокуратури спостерігається позитивна динаміка, при тому значна в ряді районів. По Гайворонському району - 39%.

Всього протягом вказаного періоду в провадженні знаходилось 1217 кримінальних проваджень, повідомлено про підозру 149 особам, питома вага встановлених осіб складає 49,5% (2015р. - 43,3%), по області - 30,1% (2015р. - 39,9%). Із вказаної кількості правопорушень зафіксовано 135 тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень, тобто 44,8% від загальної кількості.

В поточному році покращилась ситуація з дитячою злочинністю. Так, упродовж 10 місяців цього року було зафіксовано лише 5 кримінальних правопорушень, які вчинені неповнолітніми особами, що складає 1,9% від загальної кількості. Поряд з цим загальнообласних показник складає 4,6%.

Покращився стан профілактики рецидивної злочинності, що потягло за собою певні позитивні наслідки. Зокрема, впродовж року на території району зафіксовано лише 11 кримінальних правопорушень, які були вчинені особами раніше судимими, що на 58 в абсолютній величині менше, ніж в 2015 році.

Поряд з цим на низькому рівні залишається розкриття шахрайств, а також не найкращий стан склався з профілактикою кримінальних правопорушень в стані алкогольного сп’яніння.

Керівник Новоукраїнської місцевої прокуратури також звернув увагу присутніх на те, що місцеві прокуратури складають основну ланку системи органів прокуратури та безпосередньо взаємодіють з громадянами. Так, відділом вирішено 43 звернення. (1 звернення задоволено, 42 - направлено до інших відомств). Одночасно В.Дьолог підкреслив, що реформа прокуратури не завершується утворенням місцевих прокуратур, адже перед органами прокуратури України стоять і інші актуальні завдання, серед яких - утворення прокурорського самоврядування, визначення порядку таємної перевірки доброчесності прокурорів, розробка ефективних критеріїв оцінки якості роботи прокурора та оптимального розподілу навантаження, удосконалення Закону України "Про прокуратуру".

На завершення Віталій Володимирович висловив сподівання на тісну співпрацю з органами державної влади та місцевого самоврядування у сфері забезпечення законності на ввірені території.

  

________________________________

« повернутися до списку новин