Гайворонська районна рада
Гайворонський район, Кіровоградська область

.

У п’ятницю, 23 грудня, відбулось пленарне засідання ХІ сесії районної ради сьомого скликання, яку відкрив і вів голова районної ради Дмитро Миколайович ГРАБОВИЙ.

У роботі сесії взяли участь 29 депутатів районної ради, голова районної державної адміністрації Ю.О.Клименко, заступники голови районної державної адміністрації, начальники відділів та управлінь районної державної адміністрації, керівники установ та організацій району,  міський, селищні та сільські голови, представники політичних сил та громадськості.

На одинадцятій сесії районної ради було запропоновано розглянути 20 питань, основним з яких було питання "Про районний бюджет на 2017 рік". Також на пленарному засіданні депутати розглянули й ряд районних Програм. Зокрема:

  • про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Гайворонського району на 2017рік;
  • про затвердження Програми енергоефективності та енергозбереження на 2017-2018роки в Гайворонському районі;
  • про районну Програму розвитку малого підприємництва у Гайворонському районі на 2017-2018 роки;
  • про затвердження Програми розвитку земельних відносин  у  Гайворонському районі на  2016-2020 роки;
  • про Програму загальнорайонних заходів на 2017-2020 роки;
  • про затвердження районної Програми соціального захисту та соціального забезпечення ветеранів війни, праці, громадян похилого віку та малозабезпечених осіб на 2017-2020 роки;
  • про внесення змін до програми зайнятості населення Гайворонського району на період до 2017 року;
  • про внесення змін та доповнень до районної Програми соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2016-2017 роки;
  • про районну цільову соціальну Програму розвитку фізичної культури і спорту в Гайворонському районі на 2017-2021 роки;
  • про внесення змін до районної Програми цивільного захисту Гайворонського району на 2016-2020 роки;
  • про внесення змін до районної Програми підтримки діяльності ради Гайворонської районної організації ветеранів України на 2015 – 2020 роки.

Крім того, на порядок денний було винесено питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, продовження дії контракту з головним лікарем КЗ "Гайворонська ЦРЛ" Шиян С.М., продовження дії контракту з головним лікарем КЗ "Гайворонський ЦПМСД" Радіоновою Т.В., затвердження витрат на утримання районної ради, затвердження Порядку підготовки проектів рішень районної ради, звіт постійної комісії районної  ради з питань регламенту, прав людини, законності, діяльності правоохоронних органів, гласності, взаємодії з громадськими формуваннями та затвердження Плану роботи районної ради на 2017 рік.

По питанню про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Гайворонського району на 2017рік інформацію надав ОРЕЛ Віталій Миколайович - заступник голови районної державної адміністрації, який зазначив, що головною метою виконання даної Програми  є забезпечення добробуту населення та покращення умов життєдіяльності на основі створення нових та модернізації підприємств реального сектору економіки за рахунок активізації інвестиційної діяльності,спрямованої на використання наявного трудового та ресурсного потенціалу території, посилення фінансової основи місцевих бюджетів.

Дане питання також було попередньо розглянуто на засіданні Президії та засіданні постійної комісії районної ради з питань бюджету, фінансів, комунальної власності, економічного і соціального розвитку, торгівлі, промисловості та будівництва.

Одночасно Орел В.М. надав інформацію присутнім по питанню про затвердження програми енергоефективності та енергозбереження на 2017-2018 роки в Гайворонському районі.

Під час свого виступу Віталій Миколайович зазначив, що мета розробки Програми полягає у визначенні пріоритетних напрямків та ефективних засобів здійснення державної політики енергозбереження на рівні Гайворонського району. Головне завдання Програми – пошук резервів економії паливно-енергетичних ресурсів, визначення першочергових мало- та середньо- витратних заходів, а також перспективних виробничо-технічних заходів з енергозбереження у матеріальному виробництві  та у сфері послуг, формування механізму та дієвої структури управління енергозбереженням у районі та фінансової підтримки населення проведення енергозберігаючих заходів у житлових будинках.

Важливим результатом розробки має стати пошук джерел фінансування, інвестицій в енергозбереження, економічних стимулів впровадження енергоефективних заходів.

Програма призначена як для безпосереднього використання при організації робіт з енергозбереження, так і для використання як базового документа для розробки відповідних програм на рівні окремих підприємств, господарських комплексів.
Метою Програми енергоефективності та енергозбереження є:
- підвищення ефективності і надійності функціонування енергетики району шляхом впровадження сучасних енергоефективних технологій і устаткування на засадах сталого розвитку і модернізації існуючого теплогенеруючого обладнання, залучення в енергообіг вторинних відновлюваних джерел енергії;
- підвищення енергонезалежності об’єктів за умови впровадження енергозберігаючих заходів на діючому енергообладнанні, залучення відновлювальних енергоресурсів.

Основним завданням Програми є модернізація обладнання, заміна і реконструкція котлів, впровадження енергозберігаючих заходів на діючому обладнанні та у житловому секторі, впровадження альтернативних видів виробництва енергії, тощо.

У довгостроковому плані Програма не може розглядатись як цілком відпрацьований документ, він повинен виявлятись у подальшому вдосконаленні, в поповненні та конкретизації заходів, в уточненні обсягів фінансування та обсягів вдосконалення залежно від реального економічного зростання в районі.

Реалізацію Програми прогнозується забезпечити суттєвим економічним зростанням і наповнення капіталом потенційних джерел фінансування, залучення інвестицій, в тому числі іноземних, збільшення обігових коштів підприємств та населення, широкої реалізації усього потенціалу енергозбереження.

Реалізація заходів з енергозбереження повинна забезпечити стабілізацію роботи підприємств, підвищити обсяги виробництва продукції, знизити рівень питомого енергоспоживання, що дасть можливість зекономити бюджетні та власні кошти підприємств, організацій і установ, а також населення району.

Соціальний ефект від реалізації Програми полягає як у створенні нових робочих місць так і в підвищенні суспільної свідомості населення району в питаннях економії енергії та інших ресурсів.

Так, Програмою передбачається заміна котлів ЗОШ сіл Таужне, Бандурове та переводу котелень з підвальних приміщень; впровадження попереджувальної діагностики (енергетичного обстеження) стану систем теплопостачання у процесі експлуатації.Це надасть можливість більш ефективно використовувати наявні потужності, зменшити втрати енергоносіїв та покращити температурний режим приміщень.

Заходи з енергозбереження у житлово-комунальному секторі передбачають впровадження заходів з енергоефективності у житловому секторі за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі із співфінансуваням із місцевих бюджетів; ремонт покрівель багатоповерхових будинків м.Гайворона, смт.Завалля; використання енергоефективних освітлювальних приладів; реконструкція водопровідної мережі комбінату комунальних підприємств; газифікація м. Гайворона та населених пунктів району від ГРС с. Шляхова Вінницької області; будівництво локальних очисних споруд продуктивністю 200 м3 на добу смт. Завалля. Це дасть змогу зменшити витрати енергії у житловому секторі, де такі витрати складають до 60% всіх загальних витрат, а в Європі вони становлять 35-40%.

Поліпшення технічного стану водопровідно-каналізаційних систем, забезпечення їх надійної та ефективної роботи, зменшення ресурсоспоживання, непродуктивних витоків, зменшення норми водоспоживання відносно санітарних вимог дозволить зменшити навантаження на очисні споруди водопостачання та каналізації.

Передбачено фінансування робіт із модернізації об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства за рахунок державного бюджету.

З 2014 року розпочато газифікацію західної частини міста Гайворона. На перспективу у 2017-2018 роках планується продовження робіт з газифікації населених пунктів району. З метою економного споживання природного газу буде закуплено сучасне високоефективне обладнання.

З метою забезпечення скорочення енергоспоживання установами та організаціями бюджетної сфери передбачаються такі заходи, як капітальний ремонт будівлі Гайворонської центральної лікарні; капітальний ремонт ДНЗ "Теремок" с. Хащувате; капітальний ремонт приміщення будинку культури;  заміна вікон на енергозберігаючі в ЗОШ району  та ремонт приміщень; проведення комплексного енергоаудиту у бюджетній сфері; заключення договору енергосервісу.

Гайворонський район має значні запаси відновлювальної енергії: річки, відходи сільськогосподарського виробництва, ліси та лісопосадки, 240 сонячних днів на рік. На сьогоднішній день із даних ресурсів використовується лише енергія річки Південний Буг (Гайворонська ГЕС, Березівська ГЕС), які на третину забезпечують потребу району в електроенергії.

У 2017 році компанія ТОВ «Грін Електра 1» м. Київ планує побудувати енергогенеруючий об’єкт з використанням енергії сонця потужністю 15 мВт на площі 23 гектари земель Заваллівської селищної ради. Вартість проекту становитиме близько 90 млн. грн.

В перспективі можливе відновлення виробництва паливних брикетів на базі ТОВ "Гай плюс".
На реалізацію всіх заходів у 2017-2018 роках необхідно 146,6 млн. грн. Фінансування заходів буде здійснюватися за рахунок державного бюджету, співфінансування місцевого та залучення інших фінансових ресурсів.

Загальний обсяг фінансування Програми становить 146618,7 тис. грн., в тому числі за рахунок коштів: державного бюджету – 12,1 тис. грн.; районного бюджету – 5677,0 тис. грн.; коштів не бюджетних джерел – 128841,0тис. грн.

Про районну Програму розвитку малого підприємництва у Гайворонському районі на 2017-2018 роки також поінформував Орел В.М., який повідомив, що в Гайворонському районі налічується 223 малих підприємств і 1842 - фізичних осіб, суб'єктів підприємницької діяльності. В 2016 році зареєстровано   суб'єктами  підприємницької діяльності 56 чоловік. Чисельність працюючих на малих підприємствах у 2017 році очікується понад 5550 осіб.

Питома вага малого підприємництва у загальному обсязі виробленої промислової продукції та виконаних робіт складає 11%. У сільському господарстві працює 90 фермерських господарств, які обробляють 13,7  тис.га землі та 1841 одноосібник, в землекористуванні яких знаходиться 5,6 тис.га землі. У 2016 році ними вироблено 38% валової продукції зернових з урахуванням кукурудзи та 48% загальнорайонного виробництва соняшнику.

Одночасно Віталій Миколайович звернув увагу присутніх на те, що до підприємницької діяльності залучаються соціально-незахищені верстви населення. За рахунок коштів фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття здійснено перепідготовку 248 безробітних за 22 професіями. За напрямком "Підприємець-початківець" пройшли навчання та успішно захистили бізнес-плани 3 особи з числа безробітних та отримали одноразову допомогу для зайняття підприємницькою діяльністю.

Однак, показники розвитку малого підприємництва району свідчать і про наявність недоліків та проблем, які потребують вирішення. Процес започаткування і розвитку бізнесу все ще залишається складним, недосконалим і обтяженим численними проблемами для підприємців. Основні проблемні питання:
- високе податкове навантаження з 1 січня 2017 року, яке зумовить скорочення працюючих, або виплату зарплат у «конвертах». Надмірний податковий тиск, особливо значне навантаження на фонд оплати праці, зумовлює повільний розвиток бізнесу;
- призупинення системних перевірок не сприяло попередженню порушень норм чинного законодавства суб’єктами підприємництва;
- ускладнений доступ малого бізнесу до фінансових ресурсів. Найбільш актуальним для представників малого бізнесу є питання отримання невеликих кредитів, а також довгострокове кредитування. Фактично не діє недержавне гарантування кредитів за участю небанківських фінансових установ;
- значною перешкодою в отриманні малим бізнесом кредитів є відсутність заставного майна у суб’єктів малого підприємництва, яке може гарантувати банкам повернення кредитних коштів.

Метою Програми є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, підвищення економічних показників розвитку району, розвитку пріоритетних галузей економіки, забезпечення зайнятості населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності.

Результатами реалізації Програми стане прискорення розвитку малого підприємництва, повноцінне використання його потенційних можливостей, перетворення його на дієвий механізм розв'язання економічних і соціальних проблем, сприяння структурній перебудові економіки, зміцнення економічної бази району, вирішення проблем безробіття та швидке насичення вітчизняного ринку товарами та послугами.

По питанню про затвердження Програми розвитку земельних відносин у Гайворонському районі на  2016-2020 роки інформацію надала ЛИСЕНКО Ольга Валентинівна - в.о начальника відділу Держгеокадастру у Гайворонському районі, яка підкреслила, що метою Програми розвитку земельних відносин в районі на період до 2020 року є визначення та реалізація основних напрямів державної політики, спрямованих на удосконалення земельних відносин та створення сприятливих умов для сталого розвитку землекористування міської і сільських територій, сприяння розв'язанню екологічних та соціальних проблем села, розвитку високоефективного конкурентоспроможного сільськогосподарського виробництва, збереження природних цінностей агроландшафтів.

Виконання Програми дозволить створити умови для удосконалення ведення державного земельного кадастру, гарантування прав власності на землю, забезпечить земельно-кадастровою інформацією органи місцевого самоврядування, усіх власників землі та землекористувачів.

Поетапна реалізація Програми шляхом здійснення комплексу організаційних, еколого-економічних, соціально-правових та інших заходів з урахуванням особливостей реформування земельних відносин дасть змогу зупинити процес деградації ландшафтного і біологічного розмаїття, в першу чергу, мінімізувати ерозійні процеси та створити стійку агроекологічну систему нарощування біоресурсного потенціалу земель, підвищити ефективність їх використання 1,6-1,8 раза.

Впровадження землеохоронних заходів дасть змогу зменшити темпи інтенсивного прояву водно-ерозійних процесів, захист від яких здійснюватиметься відповідно до затверджених планів виведення деградованої ріллі з сільськогосподарського виробництва та її залуження.

Про Програму загальнорайонних заходів на 2017-2020 роки поінформував депутатський загал голова районної ради Дмитро ГРАБОВИЙ, який повідомив, що метою даної Програми є виховання місцевого патріотизму, пропагування історичної, культурної спадщини та соціально-економічного потенціалу району, проведення на території району загальнодержавних та районних свят та інших заходів. Одночасно очільник районної ради підкреслив, що Програма відповідає Постанові Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 "Про ефективне використання державних коштів".

Про затвердження районної Програми соціального захисту та соціального забезпечення ветеранів війни, праці, громадян похилого віку та малозабезпечених осіб на 2017-2020 роки інформацію надав КОНЬКО Валерій Дмитрович - начальник управління соціального захисту районної державної адміністрації.

Під час свого виступу Валерій Дмитрович зазначив, що основна мета Програми – забезпечення реалізації державної політики в системі соціального захисту населення на регіональному рівні за рахунок коштів місцевого бюджету, позабюджетних коштів, що буде сприяти вирішенню однієї з найгостріших проблем соціально-економічного характеру – зниження рівня бідності шляхом забезпечення матеріальної підтримки ветеранам війни, малозабезпеченим особам, дітям-інвалідам, пенсіонерам, особам з обмеженими фізичними можливостями у разі хвороби, смерті близьких родичів, стихійного лиха та інших особливих обставин. Оздоровлення ветеранів праці, громадян, які не мають права на пенсію і отримують державну соціальну допомогу в управлінні соціального захисту населення.
Основними завданнями Програми є:
- підвищення рівня життя ветеранів війни та праці, забезпечення їх засобами реабілітації та поліпшення санаторно-курортного лікування шляхом посилення соціальних гарантій;
- надання соціальної допомоги малозабезпеченим верствам населення з числа одиноких пенсіонерів та інвалідів з метою їхньої підтримки;
- забезпечення соціальної і матеріальної допомоги особам, які опинилися в екстремальній ситуації у зв’язку з важкою хворобою, пожежею тощо;
- забезпечення путівками до санаторно-курортних установ ветеранів праці, громадян, які не мають права на пенсію і отримують державну соціальну допомогу в управлінні соціального захисту населення.


Виконання завдань Програми сприятиме більш ефективному вирішенню питань, що стосуються соціального захисту окремих категорій населення;  надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення з числа одиноких пенсіонерів, ветеранів, інвалідів з метою їх соціальної підтримки; наданню соціальної і матеріальної допомоги особам, які опинилися в складних життєвих обставинах у зв'язку з важкою хворобою, пожежею, тощо; забезпеченню санаторними путівками ветеранів війни, праці малозабезпечених осіб.

Одночасно Конько В.Д. поінформував депутатів по питанню про внесення змін до Програми зайнятості населення Гайворонського району на період до 2017 року, який звернув увагу на те, що згідно розпорядження голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 12 липня 2013 року № 354-р "Про організацію виконання та контроль програми зайнятості населення Кіровоградської області на період до 2017 року" затверджено рекомендовані показники на 2017 рік щодо працевлаштування на нові робочі місця. Відтак, по Гайворонському району на 2017 рік рекомендований показник складає 380 осіб.

    За оперативними даними Гайворонського відділення Голованівської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області за січень-вересень 2016 року працевлаштовано на нові робочі місця 162 особи, у тому числі: юридичні особи – 76, наймані працівники у фізичних осіб – 86, що становить 40,5% до доведеного річного завдання. Враховуючи вищезазначене, пропонується внести відповідні зміни до Програми зайнятості населення Гайворонського району на період до 2017 року.

Що стосується питання внесення змін та доповнень до районної Програми соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2016-2017 роки, то начальник управління соціального захисту РДА повідомив, що з метою охоплення найбільшої кількості учасників ліквідації аварії на ЧАЕС категорії 2 та дітей потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи санаторно-курортним лікуванням, пропонується внести зміни до районної Програми соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи на 2016-2017 роки, а саме: затвердити Паспорт  Програми в новій редакції та доповнити розділ VІІ "Напрям реалізації та заходи Програми” пунктом 15 "Придбання санаторно-курортних путівок на оздоровлення учасників ліквідації аварії на ЧАЕС категорії 2 та дітей потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Важливим було питанням про районний бюджет на 2017 рік, інформацію з якого надала ЄЖЕЛИК Наталія Вікторівна - начальник фінансового управління районної державної адміністрації, яка звернула увагу присутніх на те, що відповідно до статті 77 Бюджетного кодексу України районний бюджет на 2017 рік має бути затверджений до 25 грудня року, що передує планованому.

Відтак, при розробці проекту районного бюджету на 2017 рік враховано основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2017 рік, затверджені постановою Кабінету Міністрів України 01.07.2016 № 399 "Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2017 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2018 і 2019 роки", та основні завдання бюджетної політики, що спрямовані на забезпечення збалансування фінансів місцевого бюджету.

Фінансовий ресурс районного бюджету на 2017 рік обраховувався на основі норм діючого на момент формування бюджету Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів, а трансферти з державного бюджету (базова дотація, додаткова дотація, освітня та медична субвенції) враховувались в обсягах, визначених у доопрацьованому до другого читання проекті Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" відповідно до рекомендацій Міністерства фінансів України.

Формування доходів місцевих бюджетів здійснено  на основі норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів із врахуванням децентралізації та поліпшення умов ведення бізнесу.

При прогнозуванні дохідної частини місцевих бюджетів на 2017 рік  враховано статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, зокрема за 2015 рік, очікувані макропоказники Мінекономрозвитку на 2016 рік та прогнозні на 2017 рік за І сценарієм, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2016р. №399; зміни податкового та бюджетного законодавства, а також  фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 2013 - 2015 років, 11 місяців 2016 року та очікуваних надходжень 2016 року.

За словами начальника фінансового управління РДА, з урахуванням змін до Бюджетного кодексу України починаючи із 2015 року систему балансування при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів між державним та місцевими бюджетами замінено системою бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій залежно від рівня надходжень на одного жителя.

При цьому для районів, бюджетне вирівнювання здійснюється лише податком на доходи фізичних осіб. Вирівнювання за іншими платежами не здійснюється, їх надходження залишаться в розпорядженні місцевих органів влади відповідно до бюджетного кодексу.

Згідно із внесеними змінами до бюджетного законодавства запроваджено нові види субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на рівні району: освітня субвенція та медична субвенція.
Так, починаючи з 2017 року освітня субвенція з державного бюджету спрямовується лише на оплату праці педагогічних працівників (всі інші видатки фінансуються за рахунок місцевого бюджету), медична субвенція з 2017 року спрямовується на всі видатки медичних установ крім видатків на енергоносії (енергоносії за рахунок місцевого бюджету).

Крім того, у 2017 році з державного бюджету передбачено новий трансферт – додаткову дотацію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я (це видатки, які раніше фінансувались за рахунок освітньої та медичної субвенцій, а з 2017 року будуть фінансуватись за рахунок районного бюджету).

Освітня субвенція на 2017 рік становить 48966,6 тис.грн., з них на утримання Заваллівської школи-інтернат - 4198,1 тис. грн.
Медична субвенція на 2017 рік – 30149,8 тис.грн., з них цільові видатки на забезпечення централізованих заходів з лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет - 471,2 тис. грн.

Додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я – 21592,5 тис.грн., з них на утримання Заваллівської школи-інтернат – 7134,5 тис.грн.

Одночасно Єжелик Н.В. звернула увагу присутніх на те, що ключовим напрямом бюджетної політики при формуванні показників видаткової частини районного бюджету на 2017 рік є раціональне використання фінансових ресурсів шляхом концентрації коштів на виконання пріоритетних програм і заходів, а також, проведення реформування галузей бюджетної сфери, здійснення заходів з оптимізації мережі:

  • закладів охорони здоров’я, штатної чисельності медичних працівників;
  • малокомплектних начальних закладів (до 25 учнів);
  • кількості адміністративного та обслуговуючого персоналу в загальноосвітніх навчальних закладах тощо.

Також у проекті бюджету продовжено практику розширення повноважень органів місцевого самоврядування в частині надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг та пільгового проїзду громадським транспортом.

Відповідно до вимог статті 41 Бюджетного кодексу України соціальні стандарти та соціальні гарантії, у тому числі прожитковий мінімум, рівень його забезпечення, мінімальна заробітна плата, надання пільг, компенсацій і гарантій населенню, враховано у розмірах передбачених у доопрацьованому до другого читання проекті Закону України  «Про державний бюджет України на 2017 рік».

З метою збалансування бюджету та упорядкування місцевих видатків, що є основним завданням бюджетної політики на 2017 рік, виходячи із обмежених можливостей ресурсної частини бюджету видаткова частина проекту бюджету на 2017 рік є обмеженою та спрямована на вкрай нагальні потреби.


На пленарному засіданні XIсесії районної ради було розглянуто ряд інших питань порядку денного та прийнято відповідні рішення.

 

 

« повернутися до списку новин